Ха-ха! Скучили за новинами? Я їздив до Києва, бачився з друзями і колегами, побував на цікавому концерті, тому новий допис вийшов аж сьогодні. Та не переживайте. Він такий же цікавий, як і всі попередні! Отже, минулого разу я розповідав про музичну прогресію, за допомогою котрої аранжування стає цікавішим і різноманітнішим. А сьогодні я хочу поговорити про інший прийом, використання котрого також додає різноманіття, але його принцип зовсім інший. Мова йтиметься про заміну акордів. Заміна акордів – це виконання інших акордів у повторюваному фрагменті, котре, як правило, виконується в тій самій ритмічній пульсації й у тій самій тональності, що й оригінальні акорди оригінального фрагменту. Цей прийом я люблю використовувати тоді, коли хочу зберегти структуру повторюваного фрагменту і водночас додати композиції різноманіття, не використовуючи модуляцію, тобто, не змінюючи тональність. Зазвичай, заміна акордів дуже добре звучить у мелодійних, або діатонічних, гармоніях. Хоча на першому альбомі Без меЖ «Сон без кінця» заміна акордів використовується в пісні «Здавалось» у хроматичному її фрагменті і це також добре звучить. Фрагмент же, котрим я ділюся з Вами сьогодні, діатонічний. Я використав у ньому заміну кількох варіацій акорду з басом F# варіаціями акордів A#, C і C#. Обігруючи на бас-гітарі ці акорди, я постарався максимально повно передати характер кожного з них відповідно до настрою всього фрагменту зокрема та всієї композиції взагалі. Крім цих замін, у фрагменті Ви можете почути заміни ще деяких акордів, котрі, щоправда, обігруються набагато простіше згаданих вище. Варто зазначити, що друга пісня з майбутнього альбому Без меЖ «Червона темрява двох сердець» є однією з трьох пісень, котрі звучать у тріольній структурі. Приємного прослуховування! Між іншим, тут Ви можете послухати і завантажити «Сон без кінця»: https://vk.com/page-10768499_47558702 А тут – почитати попередній допис про новий альбом: https://vk.com/wall-10768499_3084