Мої вітання, шановні слухачі!!! Не знаю, в кого як, а в мене сьогодні персональне свято! Сьогодні виповнюється рівно чотири роки з моменту виходу дебютного альбому мого музичного проекту Без меЖ «Сон без кінця»! «Сон без кінця» – це початок нової ери мого життя. Важко передати словами, що я відчував, коли творив цей альбом. Адже «Сон без кінця» став результатом десяти років мого творчого шляху! І хоча я вже працюю над новим альбомом Без меЖ, над альбомом «Червона темрява двох сердець», «Сон без кінця» так само залишається для мене актуальним, як і чотири роки тому, коли я його щойно видав. Тож вітаю Вас із четвертою річницею мого дебютного альбому!
Щодо ж нового альбому Без меЖ, то я сьогодні вже традиційно підготував для Вас новий фрагмент басової партії однієї з його пісень. Цього разу – четвертої пісні альбому. Ця пісня є останньою, третьою з усіх представлених на даний момент пісень альбому, що написані у тріольній структурі. Ще дві пісні, фрагменти котрих Ви почуєте найближчими тижнями, мають комбіновані структури: в них є і діольні, і тріольні теми. В сьогоднішньому фрагменті я використав іще один прийом зі своєї палітри, котрим збагачую розвиток музичної композиції. Якщо минулого разу я розповідав Вам про заміну акордів, то хай сьогоднішній прийом називатиметься заміною розмірів. Заміна розмірів – це використання в повторі музичної теми інших розмірів у відповідних до структури теми тактах без змін в акордовій послідовності. У фрагменті, котрим я з Вами сьогодні ділюся, цей прийом реалізовано наступним чином. Тема складається з шести тактів розміри та акорди (для спрощення схеми я вказую лише басову ноту акордів) у котрих такі: 7/8 G#-A, 7/8 B-A#, 7/8 G#-A, 3/4 C#-A#, 7/8 G#-A, 4/4 B-G. Коли тема повторюється, акордова послідовність лишається без змін, але розміри тактів ідуть у дзеркальному порядку: 4/4 G#-A, 7/8 B-A#, 3/4 G#-A, 7/8 C#-A#, 7/8 G#-A, 7/8 B-G. Звісно, заміна розмірів може підкорюватися якійсь іншій залежності, не обов’язково дзеркальній. Або вона взагалі може бути довільною, або ж заміна розмірів може відбуватися не в усіх тактах, а лише в одному чи декількох. Крім того, тема може повторюватися не двічі, а тричі або чотири чи ще якусь кількість разів, і щоразу заміна розмірів може відбуватися по-різному. Важливо, щоби акордова послідовність лишалася без змін. Інакше то вже буде комбінований прийом із заміною не лише розмірів, але й акордів.
Приємного прослуховування!
Між іншим, тут Ви можете послухати і завантажити «Сон без кінця»: https://vk.com/page-10768499_47558702
А тут – почитати попередній допис про новий альбом: https://vk.com/wall-10768499_3086