В сьогоднішньому дописі про новий альбом Без меЖ «Червона темрява двох сердець» після ліричного відступу в бік барабанів я вертаюся до тематики бас-гітари. І сьогодні мова йтиметься про тепінг. Хоча, не лише про нього. Коли я робив перші кроки на своєму творчому шляху як бас-гітарист, мої тодішні більш досвідчені колеги переконували мене, що крутий басист неодмінно повинен віртуозно грати тепінгом. Ні, я не хочу сказати, що сьогоднішній фрагмент басової партії є віртуозним. Аж ніяк. Задум композиції не вимагав у цьому її фрагменті віртуозної гри на бас-гітарі. Я лише хочу сказати, що з того часу у мене склалися дуже приємні асоціації з технікою гри тепінгом на бас-гітарі. З самого початку ця техніка давалася мені досить легко, приносила величезне задоволення, в результаті чого я відчував якусь єдність із тими бас-гітаристами, котрими я тоді захоплювався, та котрими захоплююся і досі. Щоби партія, виконана технікою тепінгу, звучала повніше, щоби вона, я би сказав, стала наповненою душею, я додав до її звучання три види ефектів. Перший – хорус. Звичайний хорус, котрим часто прикрашають звучання акустичної гітари, чистого або злегка перевантаженого звуку електрогітари, інколи – сильно перевантаженого звуку електрогітари тощо. Другий ефект – фленджер. Він плавно вмикається і ніби «пливе» на лише деяких відрізках партії, доповнюючи, на мою думку, ті нотні ходи, під час котрих його чути. Нарешті, третім ефектом є пітчшифтер, тобто, прилад, котрий змінює висоту звучання інструменту. З допомогою цього ефекту я створив усі ті трюки, що нагадують собою на слух використання флойд-роузу: сильне вібрато, опускання струн і подібне. В тому фрагменті партії бас-гітари з третьої пісні, котрим я сьогодні з Вами ділюся, шановні слухачі, присутні також деякі прийоми структурування одиниць музичної композиції, про котрі я розповідав раніше. А саме – використання «не квадратних квадратів» і розмірів тактів, відмінних від чотирьох чвертей. Даний фрагмент складається з трьох частин, перша і друга з котрих містять по шість тактів, а третя – п’ять. Більшість тактів у цьому фрагменті є розміром чотири чверті, але другий і четвертий такти першої і другої частин є розміром три чверті, а п’ятий такт третьої частини – п’ять чвертей. Приємного прослуховування! Між іншим, тут Ви можете послухати і завантажити «Сон без кінця»: https://vk.com/page-10768499_47558702 А тут – почитати попередній допис про новий альбом: https://vk.com/wall-10768499_3097